hRasteriserAS3 *Ontwikkeling voorlopig gestopt*
Software 3d rasterisering engine (geen hardware versnelling) geshreven in AS3. Ik was aan dit project begonnen als uitdaging voor mezelf en om fundamentele kennis op te doen over de achterliggende werking van game engines en 3d rendering algemeen.
Klik op de afbeelding hieronder voor een interactieve demo van een oude versie (Ik heb geen gecompileerde release van de nieuwste versie). Deze versie ondersteunt geen solid poligon rendering maar geeft wel een idee van ruimte doormiddel van vertex rotation. Hier is een browser voor nodig die flash player ondersteunt.
Ludum Dare 30 game
Game geschreven voor de Ludum Dare 30 "Other Worlds" competitie. De Ludum Dare competitie wordt meerdere keren per jaar gehouden. Het doel is om binnen 48 uur een game te programmeren wat binnen een bepaald thema past. Voor mijn game was ik begonnen met het schrijven van de achterliggende systemen voor een 2d platformer, maar ik liep hiermee tegen veel problemen aan met mijn collision detection en optimalisatie. Hierdoor heb ik uiteindelijk alleen de eerste twee kamers afgekregen. Ik ben intussen de source code voor dit project verloren toen mijn harde schijf was gecrashed. Met dit project heb ik geleerd effectief om te gaan met spritesheets, bitmap data, collision meshes, local offset movement, tool tips en het produceren van redelijke kwaliteit pixel art.
Mijn idee voor dit thema was om er een soort puzzel platformer van te maken waarin je via deuren in een andere dimensie kunt komen. In deze dimensie heb je een andere versie van het level waarin je rondloopt met kleine veranderingen in layout en met andere voorwerpen.